WTF?

Vet inte varför. Men jag har alltid haft en dröm om att få se riktiga mustanger. Bara stå där och se de galoppera över något fält. Jag har alltid på något vis dragits till det vilda. Bara röra sig fritt vart jag vill utan att vänta efter godkännande av någon. Röra mig längst vägen bort mot något främmande. Något jag inte sett tidigare. Bara leva utan att en folk ska veta vart jag är. Bort med pass, bort med legitimation bort med allt sådant som ger staten ett bevis på att jag finns och låta de ÄGA mig. Vafan, Vi betalar för att vi lever. Varje år får vi betala en summa. Vi skattar, vi ska ha försäkring vi ska ha bevis på vem vi är etc. Varför? För att ni idioter ska sno våra pengar och sen säga att det inte finns några pengar kvar att lägga till t.ex. hela skor till fattiga barn (Tog bara ett exempel) , och sen begära efter mer pengar från oss medborgare som redan betalar en stor del av sin lön till t.ex. EU att vi ska vara goda och "skänka" BETALA MER pengar. Vafan, era löner är ju helt sjuka. Det finns pengar. Det finns mat. Bara det att ni är så egoistiska och sjuka i huvudet för att ni ska få ha så mycket pengar att ni inte ens kan använda allting, varken till något bra eller dåligt, alltid ett par miljoner över, som igentligen kunde ha gått till folk som faktist behöver det. Vart är era hjärtan någonstans? Hur fan kom jag till det här från att prata om så fridfyllda liv som mustanger? skulle kunna fortsätta hela dagen..... men det tror inte jag att ni orkar med...mina fingrar kommer nog inte orka skriva iallafall.. buhuuu för mig då..I landsproblem eller vad. Det sjukaste är då tidningar har något riktigt töntigt och onödigt som första sida att berätta..saker som "den här glassen är godast enligt ---" (bara ett förslag som faktist inte skulle förvåna mig om de kom upp..) VAFAN finns det inte bättre saker att skriva om? Om jag inte har heeelt fel så händer det fortfarande katastrofala saker i andra delar av världen som sverige faktist kan vara inblandat i men som inte skrivs för att låta sverige vara ett sådant oskyldigt land som möjligt, eller för att vi är trötta på negativa saker.. men vafan, vill man läsa om vem som är rikast i ... så kan man väl köpa en skvallertidning, inte metro, aftonbladet etc.. Fyll de onödiga trista platserna med något bra istället. men vad vet jag, jag är ju bara en 17 årig tjej..hallååå?! dah. Men missförstå mig inte, sverige är ett bra land om man jämnför det med andra länder... Vi har rent vatten vi kan dricka, mat och tak (eller ah, inte alla men majoriteten) Vi är bortskämda. nej nu orkar jag inte mer. tyst ! x'D

fortsättning följer någondag då jag börjar prata en masssa igen...inte för att jag tror att många orkar läsa detta, då de är fullt upptagna med sina egna tråkiga liv.


Kommentarer
Postat av: Pums

du borde ha stycken i inlägget xD lättare att läsa hehe, men bra text iaf :)

2009-11-03 @ 21:18:25
URL: http://pumsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0